Pierwszy ekologiczny mural powstał w łódzkim zoo
Wyjątkowy mural, zakup zabawek oraz przydatnych akcesoriów dla zwierząt czy pomoc w ich utrzymaniu. Coraz więcej firm dostrzega korzyści płynące z CSR (ang. Corporate Social Responsibility), czyli Społecznej Odpowiedzialności Biznesu.
Obecnie z Łódzkim Ogrodem Zoologicznym współpracuje 14 firm. Dzięki programom sponsorskim mogą one wspierać hodowlę konkretnego gatunku. W ostatnim czasie takich wyjątkowych opiekunów zyskały między innymi lemury katta oraz słoń Aleksander.
Pierwszy ekologiczny mural w Łodzi
W ramach działań CSR firma Kakadu przygotowała i zrealizowała projekt ekologicznego muralu na ścianie przy wybiegu lemurów katta. – Zdecydowaliśmy się również zaadoptować lemury i regularnie wspierać je finansowo. Wierzymy, że takie działania są potrzebne i cieszymy się, że łódzkie zoo wyraziło chęć współpracy – mówi Grzegorz Walaszczyk, członek zarządu Kakadu Zoo.
Mural przedstawiający pawia został pokryty specjalną warstwą fotokatalityczną, która neutralizuje zanieczyszczenia, toksyny oraz drobnoustroje.
Zabawki i opieka nad słoniem Aleksandrem
Nie tylko lemurom w ostatnim czasie tak się powodzi. Na szczególne wsparcie może także liczyć lokator Orientarium – słoń Aleksander. Firma Leroy Merlin została sponsorem tego osobnika i dodatkowo, za pomocą przekazanych narzędzi wspólnie z opiekunami wykonali zabawki dla naszego podopiecznego. – Staramy się regularnie włączać w różnorodne lokalne działania. To była dla nas wspaniała przygoda. Mieliśmy okazję poznać opiekunów Aleksandra i przygotować niespodziankę dla słonia – mówi Karolina Góralska, przedstawicielka firmy Leroy Merlin Łódź Manufaktura .
Słoń Aleksander został także dopieszczony w ostatnim czasie przez firmę GNL, która podarowała mu specjalistyczny zestaw do pielęgnacji kopyt.
Jak działa CSR?
Społeczna odpowiedzialność biznesu to nowoczesny sposób zarządzania firmą. Polega on na dobrowolnym włączaniu się w działania społeczne i charytatywne. Wspólne działania łączą i poprawiają wizerunek przedsiębiorstwa.
Łódzki Ogród Zoologiczny oferuje firmom specjalne programy sponsorskie, w ramach których można adoptować wybrane zwierzę. – Mamy trzy pakiety – brązowy, srebrny i złoty. Wszystko zależy od tego, jaką kwotę firma jest w stanie przeznaczyć na ten cel. Każdy z pakietów wiąże się z określonymi profitami. Możemy również przygotować ofertę indywidualną – mówi Alicja Danielewicz, kierownik działu promocji i komercjalizacji w łódzkim zoo.
Szczegółowe informacje na temat programów sponsorskich oraz innych form współpracy można znaleźć na stronie zoo.lodz.pl.